Asi není třeba říkat, že hlavním účelem jakékoliv propagace je přilákání nových zákazníků. Koneckonců je to prakticky jediný způsob, jak může podnik dosáhnout zisku. K tomu, aby fungovala, je však potřeba zvolit vhodný typ.
Marketingových strategií existuje skutečně mnoho. Některé jsou přímé, jako je televizní reklama, jiné působí méně nápadně. Sem řadíme product placement ve filmech či seriálech, nebo metodiky jako je SEO Praha či PPC Praha. Jak ale zjistit, která je ta vhodná a kterou bychom měli použít? Hledisek, kterými bychom se měli řídit, je hned několik.
Tím hlavním je zde cílová skupina, pro kterou jsou naše výrobky určeny. Zde je však potřeba dát pozor: čím užší tato skupina bude, tím lépe můžeme zacílit reklamu a tím bude také účinnější. Avšak na druhou stranu, pokud bude příliš úzká, pak nebude dost zákazníků. Je zde tedy potřeba najít kompromis.
Další, co bychom měli uvážit, je finanční situace firmy. Kolik peněz můžeme do marketingu vložit, aniž by nás to nějak ohrozilo? Mějme na paměti, že například televizní reklama je jedním z nejúčinnějších způsobů propagace s největším dosahem, avšak zároveň je také jedním z nejdražších.
Následně je třeba také vzít v úvahu, jaký produkt prodáváte. Pokud se například zabýváte prodejem automobilových součástek, pak asi nebude nejvhodnější, aby pozadí vašich internetových stránek tvořily květiny, bez ohledu na to, jaký fanoušek botaniky jste.
Jak je vidět, záleží na mnoha faktorech. Například již zmíněné metody SEO a PPC se hodí především pro menší firmy, ideálně pak ty, které provozují zároveň i e-shop. Právě ty získají z tohoto typu propagace nejvíce.
Samozřejmě jej může použít jakákoliv firma, je však nutné mít na paměti, že efekt již nebude tak velký. Například u velkých zavedených nadnárodních koncernů, jako je Phillips či Coca-cola, by nebyl prakticky žádný.
Proto je třeba vše dobře uvážit. Jen tak dosáhneme maximálního výsledku, a tedy i maximálního zisku. A o to jde především, ne?